duminică, 5 decembrie 2010

Adio, iubitule!



L'a mour c'est pour rien


Nepotul generalului stă culcat pe spate, îngropat în zăpadă.
Vântul abia de se mai simte.
Pe cerul albastru doi vulturi zboară în cerc.
Este atât de multă linişte încât îşi aude propria respiraţie.
Cineva îi întinde o scrisoare...
Sare din zăpadă şi citeşte recipisa pe nerăsuflate.
Nu mai vede vulturii zburând, iar cerul nu-i mai pare albastru...
Se tolăneşte în zăpadă, ştiind cum se va răzbuna pe ea...
Ajunge în dormitor, expediind plantonul la apelul de seară.
Rupe sigiliile, deschide rastelul şi scoate un Kalaşnikov, la întâmplare...
Pune trei cartuşe în încărcător, nepredate la ultima tragere.
Se descalţă de bocancul drept şi se aşează pe pardoseala rece.
Din buzunarul de la piept scoate fotografia ei, privindu-i zâmbetul.
Ţine imaginea în mâna stângă, cu mâna dreaptă îşi fixează ţeava armei în gură,
iar degetul mare de la picior şi-l pune pe trăgaci.
Ceasul electronic de pe mâna dreaptă îi ticăie de două ori; este 9 pm,
iar liniştea noţii este spartă de o rafală...
Scrisoarea ei, pe care el a lasat-o în buzunarul de la piept al uniformei kaki, vorbeşte:

Iubitul meu,
Peste câteva zile te vei întoarce acasă...
Nu ne-am mai văzut de două luni,
timp în care mi-am pus ordine în gânduri.
Am de ales între iubirea pentru tine
şi un viitor lângă cineva agreat de familia mea.
E adevărat că peste patru luni ar fi trebuit să ne căsătorim,
însă interesele familiei din care fac parte sunt mult mai importante.
Uită drumul spre inima mea...,
chiar dacă tu vei rămâne omul pe care îl voi iubi toată viaţa.
Îţi doresc ca viitorul să-ţi aducă tot ceea ce e mai bun pentru tine,
tot aşa de mult cum îmi doresc şi pentru mine.
Adio, iubitule!

 
   

21 de comentarii:

  1. ...adică: dacă am găsit o salamandră...

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu, nu, nu! Nu adio!
    Imi place imaginea! Inceput de iarna... in calendar si in natura...

    RăspundețiȘtergere
  3. prea trist...prea adevarat...
    si florile imbobocite imbracate in gheata...mi se face frig :(

    RăspundețiȘtergere
  4. pana si izolarea pare o solutie mai buna,
    chiar daca e in balon de gheata..
    la un moment dat tot vine primavara..

    RăspundețiȘtergere
  5. too sad!
    asteptam sa ma scoata cineva din starea in care sunt, dar tu m-afunzi mai tare...

    RăspundețiȘtergere
  6. Da....nu-mi place iarna!
    M-am nascut in mijlocul verii, in iunie, dar voi incerca sa supravietuiesc pana in primavara!
    Frumoasa imagine!
    Salutari!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce găluști faine :) Și ce păcat, că-i atât de rar fenomenul. Freezing rain, cine știe când o mai fi!

    RăspundețiȘtergere
  8. frumoasa fotografia si sugestiva, dar nu imi place povestea deloc...:(

    RăspundețiȘtergere
  9. Poveste tipica... Imagini alese. Iar povestirea pare un tablou ambulant. Trist.

    RăspundețiȘtergere
  10. Povestea e mai putin poveste, mai mult viata amara, asa cum e ea de fapt. Fotografia nu prea spune adio, ci doar denota inghetarea timpului...

    RăspundețiȘtergere
  11. Tot mai triste istorisirile; sau poate e doar o stare de spirit...

    RăspundețiȘtergere
  12. Ce sa mai zic? Afara ninge, e frumos...iubirile se nasc si mor...
    Nimeni nu ne invata cum sa ne ducem crucea!

    RăspundețiȘtergere
  13. Cam triste istorisirile in ultimul timp, insa imaginile raman la fel:SUPERBE!

    RăspundețiȘtergere
  14. Poza este prea frumoasa si prea vesela pentru o astfel de poveste, reala ce-i drept... Avea Angela Similea o melodie: 'Sa mori din dragoste ranita ' pe care nu o puteam suporta...Imi place si-acum Similea dar nu si melodia aia! :)

    RăspundețiȘtergere
  15. "uita drumul spre inima mea" ...ce patetic suna in situatia asta! ea il uitase deja, nu?

    RăspundețiȘtergere
  16. Îmi place transparenţa... îmi pare că e şi la propriu şi la figurat :)

    RăspundețiȘtergere
  17. "You're frozen
    When your heart's not open" - Frozen / Madonna

    RăspundețiȘtergere
  18. E asa de frumoasa fotografia ca-mi vine sa o port la gat si la urechi :)intr-o seara cand el ma invita la un cocktail.
    El stie ca-mi place sa pasesc desculta pe podeaua de lemn si sa dansez tango cu el intr-una din camasile lui violet.

    RăspundețiȘtergere