sâmbătă, 9 octombrie 2010

Toamna la Putna...





 


Maşina ajunge la porţile mănăstirii,
iar soarele s-a ascuns după dealuri.
Să ne împărţim în două grupe, zice cineva.
60 veţi dormi la mănăstire, iar 40 în sat.
Optez pentru mănăstire. Nu are rost să bat drumul până în sat...
Este destul de rece. Instinctiv ne frecăm mâinile.
Călugării fac mâncare la tuci.
Unul dintre ei se uită la noi zâmbind...
Prilej de dialog, mă gândesc...
- Unde găsim un televizor pe aici?
- Nu o să găsiţi decât în sat...
- Adică, aveţi ca să vă uitaţi doar voi la el?
- Nu avem voie să ne uităm, deci nu avem!
Cine m-a pus să optez pentru chilii!?!, îmi strig în mintea mea...
E rece în cameră...; degetele îmi îngheaţă pe tastatură...
Ies afară...
Îmi găsesc telefonul prin buzunar şi sun pe cineva...
- Mai e valabilă oferta?
- Sunt deja în maşină!
- Nu pleca! Vin şi eu!
În timp ce maşina galopează spre casă realizez că la Putna mi-au plăcut peisajele,
privirile oamenilor şi mâncarea făcută de călugări.
Ce nu mi-a plăcut? Asta nu contează niciodată!

9 comentarii:

  1. ...nu pot sa cred ca nu stiai regimul de manastire!...acolo oamenii merg pentru altceva, nu pentru a pastra contactul cu lumea...

    RăspundețiȘtergere
  2. Timpul..., timpul oricum ne ajută în a păstra doar ceea ce ne-a plăcut, altfel nu am mai reveni - păcat de locuri...!

    Frumoasă ctitoria lui Ştefan! ca, de altfel, toate vechile mănăstiri... subliniez, deloc întâmplător, VECHILE. Cât despre cei pe care îi găsim, populându-le, ... mă rezum a spune că ... oameni sunt şi ei, în mare parte. (nu vreau să mă angajez în alte ... comentarii...)

    RăspundețiȘtergere
  3. of, as fi facut schimb cu tine, pentru o noapte de dormit in manastire...

    RăspundețiȘtergere
  4. ... am uitat să remarc muzica... (sunt ... clocotiri pe care nu mi le pot reprima, când vine vorba de ... mănăstiri)
    Atât de liniştitoare, de suavă, ... Mulţumesc!

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu oricine e facut sa stea la manastire. Dar acolo este vesnicia!

    RăspundețiȘtergere
  6. ... regretabil e că, şi dintre cei ce stau acolo, sunt unii care nu prea au ce căuta..., decât ca să ne strice nouă, celor ce suntem în trecere, sufletul... Veşnicia nu cred că se află într-o mănăstire ...

    RăspundețiȘtergere
  7. vesnicia se afla pretutindeni,chiar daca noua ne place sa credem ca ea depinde de vreo preferinta de-a noastra.
    simpatica plimbarica ta.fig e si pe aici,eu mi-am facut foc cu lemne in camera si asa ...e bineee.

    RăspundețiȘtergere
  8. mare pacat de umbra aia pe manastire!

    RăspundețiȘtergere