joi, 11 martie 2010

Cum s-a făcut de am rămas fată bătrână




Voi începe să povestesc cum s-a făcut de am rămas fată bătrână prin a confirma un proverb, pe pielea mea şi reţineţi-l. Aste e, e adevărată vorba Alegi până culegi numai că na, eu nu mai am de unde culege. Bună filosofie de viaţă mai avea Ionela, colega mea din cămin, care s-a măritat în anul doi:
- Fată, să ştii că asta e cea mai bună perioadă din viaţa noastră. Uită-te şi tu în jur câţi tipi sunt pe metru pătrat! Păi aşa recoltă de hăndrălăi n-o să mai vedem, după repartiţie, nici dacă-i adunăm pe toţi cei întâlniţi într-un cincinal. Acu e acu ! Ascultă la mine! Dacă nu ne mărităm să ştii că rămânem fete bătrâne!
Ochii îi străluceau de poftă, de poftă de bărbaţi, de viaţă.
- Ei, nu! ziceam eu cu ironie şi întorceam pagina cursului de filozofie marxistă.
- Râzi, tu, râzi, dar o să ajungi la vorba mea, zicea Ionela făcându-şi conturul ochilor cu dermatograf. (...)
Zic că n-am ascultat-o pe Ionela  în privinţa măritişului, deşi ocazii am avut. Trebuie să recunosc că nu sunt urâtă, aşa cum probabil vă imaginaţi, dar am limba ascuţită şi sunt pretenţioasă. Mai întâi, că nu mi-a plăcut niciun coleg de-al prietenului Mihaelei, student la Academia Militară. Păreau toţi dornici de parvenire şi nici nu aveau maniere. Or fi avut ei salariu bun şi ar fi tocat hainele statului, deci făceau economie, dar eu am auzit că de la o vârstă se umplu de ticuri, de la atâta disciplină, şi nu vroiam nicicum să-l văd pe al meu bărbat, pe la vreo 45 de ani, aşezând cozile cănilor prin bucătărie, că m-aş fi îmbolnăvit de nervi, eu fiind mai boemă de fel, adică niciodată nu-mi fac ordine în dulap, pe principiul că oricum se face dezordine.
________________
Fata din imagine este Carmen Muşat - Coman, autoarea cărţii Cum s-a făcut de am rămas fată bătrână, în timp ce-şi lansa, duminica trecută, canavau la un Târg de carte din Bucureşti, povestind despre ceea ce am redat şi eu mai sus...
Autoarea a absolvit, în 1989, Facultatea de limbi străine, secţia franceză-română, din cadrul Universităţii din Bucureşti şi a predat franceza într-o comună din judeţul Argeş. 
Are multe date frumoase în CV, dpv al activităţii, inclusiv premii obţinute, dar pe mine m-a intrigat altceva.
D-na Carmen, aţi rămas au ba fată bătrână ?
Citiţi cartea...a răspuns dumneaei...


7 comentarii:

  1. Autoarea s-a casatorit cu domnul Musat,sau Coman,sau poate gresesc(nu e tocmai ziua mea buna).Despre eroina aflam citind cartea.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Angela> Coman să fie...
    @ Joykarisma: este în curs de - mă obligă autograful de pe ea...

    RăspundețiȘtergere
  3. Interesant. :) Atunci când o să am timp o să caut şi eu cartea în librării...

    RăspundețiȘtergere
  4. tu ai ramas fata batrana pentru ca esti prea fudul :D

    RăspundețiȘtergere
  5. @Ellenaa> pun la bătaie salariul meu pe un an + maşina versus roţile maşinii tale si salariul tău pe o lună.
    Fudulo!, te bagi? :))

    RăspundețiȘtergere
  6. E o cerere in casatorie sau o fi prea tarziu si la mine si nu mai inteleg nimic? :)))

    RăspundețiȘtergere